Toyota Celica TA22 - 1977, Gr. 4
Heute: Serge Daels / Niki Daels (B/B)
Serge Daels brauchte zwei Jahre, um diese Celica in der nötigen Originalität aufzubauen. Seit viele Jahren startet er mit diesem Toyota bei slowly sideways und bietet den Zuschauern unter den Gruppe 4-Autos der 70er Jahre eine tolle Abwechslung.
Gestern: Hannu Mikkola/Arne Hertz, RAC Rallye 1977
Toyota setzte 1977 diesen Celica 2000GT (Typ TA22) im Rallyesport ein. Ove Andersson wurde in Portugal Dritter und bei der RAC Rallye 1977 holten Mikkola/Hertz Platz Zwei. Angetrieben wurde die Celica in diesem Jahr von einem Zweilitermotor mit 16 Ventilen, der von Schnitzer gebaut wurde.
Today: Serge Daels / Niki Daels (B/B)
It took Serge Daels no less than two years to restore this Celica 2000GT as true to the original as possible. For many years, he has started with this Toyota on slow sideways events and offers the spectators among the group 4 cars of the 70s something very unique.
Yesterday: Hannu Mikkola/Arne Hertz, RAC Rallye 1977
In 1977, Toyota used this Celica 2000GT (type TA22) in rallying. On the Rally of Portugal, Ove Andersson came third in this type of car and later Mikkola/Hertz finished second overall on the RAC Rally. Back then the car was powered by a 16-valve, two-litre engine built by Schnitzer.
Aujourd'hui: Serge Daels / Niki Daels (B/B)
Il a fallu à Serge Daels pas moins de deux ans pour restaurer cette Celica 2000GT aussi fidèle que possible à l'original.
Hier: Hannu Mikkola/Arne Hertz, RAC Rallye 1977
En 1977, Toyota a utilisé cette Celica 2000GT (type TA22) en rallye. Au Rallye du Portugal, Ove Andersson termina troisième avec ce type de voiture et plus tard Mikkola / Hertz ont terminé deuxième au classement général sur le RAC Rallye. À l'époque, la voiture était propulsée par un deux litres 16 soupapes, construit par Schnitzer.